Alla inlägg under juli 2009

Av Shawnee / Sania - 18 juli 2009 16:10

Nu är jag och Shawnee i Stockholm och imorgon blir det shopping, och i övermorgon grönan... Det ska bli massa roligt, och vi längtar som upphetsade grisar i alldeles för små kallingar! För tillfället sitter vi här framför datorn och både sjunger och flummar! Det gick läskigt fort att åka hit... Kan vara för att vi lyssnade på westlife och småsjöng hela vägen<3


Vi lade nyss in videor från Shawnees kamera och ja... Om ni vill se inspelningen som inte failar så lämnar jag en länk här:

http://www.youtube.com/watch?v=g6XmZpOmLKc


//Sania

Av Shawnee / Sania - 14 juli 2009 17:26

Lägenheten luktar pirog. Shawnee har precis åkt hem. Jag saknar henne.


Över till det relevanta, jag och Shawnee spelade in två låtar idag! Önskar att vi skulle ha hunnit nån mer, men det kommer fler dagar. Den här låten heter Yeah, I'm a Sixteen-timer och jag hoppas att ni gillar dem. Tills vi hittat en gitarrist får jag spela gitarr och det är ju... fint x)


Kommentarer uppskattas :D


//Sania

Av Shawnee / Sania - 13 juli 2009 23:05

Nu sitter vi här och är allmänt mobbade... Vi har spelat in Killaway Time och ljudet kanske suger lite, men det kan vara bra ibland ;) Imorgon planerar vi att lägga ut fler, då natten är ung och vi är överdrivet knarkade. Är lite rädd för att bli utkastad ur lägenheten då Shawnee får skrattanfall och jag skriker med jämna mellanrum :D Ja, nu lämnar jag diskret över datorn till Shawnee och ser om hon har något spännande att tillägga :3



... Violet visade mig musiken till Angelica's song ikväll, helt underbar blev den (om jag får säga så). Om vi hinner träna in den imorgon spelar vi in den med, ser fram emot det, för den är helt... Ja, om ni har tur får ni höra imorgon ;> Natti!

Av Shawnee / Sania - 12 juli 2009 17:43

Ja... så... Nu sitter jag här lagomt spänd.

Jag och Shawnee har bestämt att imorgon ska vi åka till min lägenhet och spela in låtar för att sedan lägga ut dem dem på bloggen. Vi kommer att spela in sång och piano (och knäppa lite egopics *happyface*). Låter kanske inte som en big deal, men jag är spänd, som sagt. Har övat massor idag och förhoppningsvis kommer vi att kunna spela in Closure, Killaway Time, Angelica's song (en enklare version) och Silent Sparkles och kolla igenom 1500 days, Desperation och Final Lie. Jag hoppas att vi får tag på en gitarr också, för då kan vi spela in några fler ;>


Förstår att ingen kommer att fatta vilka låtar som är vilka, men ja, snart gör ni det förhoppningsvis


Låtar kommer läggas ut nu i början av veckan, håll utkik!


PS. Shawnee är en grönsak


//Sania

Av Shawnee / Sania - 8 juli 2009 02:44

Tjoho!

Klockan är kvart i 3 på en onsdagsmorgon, och eftersom jag har absolut nada att göra så tänkte jag publicera en liten text här.

Låten går under namnet Killaway Time, som Violet lade ut en liten bit från tidigare idag. Texten är skriven av mig, och musiken är gjord av Violet (som vanligt).

Texten skrev jag för lite över ett år sedan, efter ett besök på Auschwitz i Polen. Behöver jag säga mer? Lite allmäna "mänskligheten-är-ond"-ångestkänslor blandat med egna tolkningar, here you go, Killaway time:


There are a million bodies on the ground today

And forever on my mind

One small

word and

I know you must be blind

 

Drawing you a picture,

breathing from the end of a straw

for the horror you've created

is so much more than I can draw

 

Killaway, killaway, killaway time

When no one looks, I hate just like you

Runaway, runaway, runaway tide

When thoughts are like clouds in my head

I really truly do

 

There was a time when I saw the world like

a reason for the sun to shine

Now I know that

it was a work of art of mine

 

Drawing you a picture,

colors leading me astray

Now for the horror you've created

Said and done - now you'll have to pay

 

Killaway, killaway, killaway time

When no one looks I hate just like you

Runaway, runaway, runaway tide

When thoughts are like clouds in my head

I really truly do


Se den lite som det är Killaway BETA, alltså, jag och Violet har några små diskussioner om vi ska lägga till ett stick och göra några små ändringar. Vi får väl se hur den ser ut när den är klar!

Nåväl, vi hoppas att vi kan få tid till veckan att spela in lite mer, med bättre kvalité än det vi laddade upp tidigare -- hela låtar, så som Yeah, I'm a sixteen-timer, Belief, Closure eller kanske just Killaway time. Om vi inte hittar tid, kommer det troligen upp någon annan random text lite då och då. Hur som helst så kommer ni märka när vi fått tillfälle, så kom ihåg att hålla koll på våra uppdateringar!


Må bra!

//Shawnee

Av Shawnee / Sania - 7 juli 2009 19:47

Idag var jag och Shawnee på Bergströms musik i Hudik! Jag nördade lite piano och visade hur jag ville ha det på Angelicas song, sen roade jag mig med att spela gitarrsolot på Killaway Time (på piano) samtidigt som jag spelade pianokompet. Sania tipsar: Om gitarristen inte lär sig solot, kör trehändigt... typ.

Ja, jag vet att det är för snabbt och snabbas upp, men det är liksom poängen! Ska dock inte vara så i själva låten. Jag spelar två solon efter varandra. Det är jag själv som gjort musiken, och Shawnee har gjort texten, som kommer att läggas ut senare! Håll utkik :D


//Sania

Av Shawnee / Sania - 3 juli 2009 18:36

Hejsan! Igår pratade jag och Shawnee igenom några av låtarna, bland annat Speculations of an Upcoming Torture Scene. Den låten är lite speciell då både jag och Shawnee gjort melodin, och det oftast är jag som gör det som har med musik att göra. Vi kom i alla fall fram till hur melodin skulle gå och hur musiken skulle låta! Så, nu tänkte jag lägga ut texten till låten! Här kommer den;


I know this will never reach your ears

And I know that I’ve messed up your dream

But if you’d stay a while and watch me fight

You’d understand what I’ve been through

To make you happy


Giving up

I close my eyes and I see into you

Stepping out

I shut my ears and I’m here for you

Don’t believe you can see what moves inside my eyes

For it is all shadows, of my former life


Come a little closer, touch my soul

It might give you a hint, it might give you control

Watch carefully though, my pain is alive

My reflection might die

Never touch a soul that’s feeding on a living lie


Giving up

I close my eyes and I see into you

Stepping out

I shut my ears and I’m here for you

Don’t believe that you can see what moves inside my eyes

For it’s all misleading, there’s nothing real


Bleed for me, bleed for me, bleed for us

Can’t you see why your pain is dividing my world?

Kill for me, kill for me, kill for us

I’m sound asleep; just don’t say a word…


Giving up

I close my eyes and I see into you

Stepping out

I shut my ears and I’m here for you

Don’t think that you can see what moves behind my eyes

Cause what is real and where’s the bleeding lie?


Giving you

I open my eyes and I see through you

Leaving you

I listen again, and I’m walking from you

You never tried to see what moved inside my mind

And inside hid my hate, burning for you


Text; Shawnee 


// Sania

Av Shawnee / Sania - 2 juli 2009 21:31

Hej! Vi är två tjejer som bor i Sundsvall. Vi spelar i ett band som vi kallar Forever Tomorrow, eller 42. På denna blogg kommer vi att skriva om hur det går med våran musik och ni kommer att kunna läsa våra texter. Vi kommer även att lägga upp videor, bilder och diverse inspelningar. Ibland kanske vi beter oss konstigt och flummar sönder. Vi vill i förväg be om ursäkt för detta.


Under sommarlovet tänkte vi jobba lite på att skriva klart några fler texter och göra musik till dem, och efter lovet ska vi försöka hitta en gitarrist och en trummis då bandet nu består av Shawnee, på sång och bas, och Sania, på Piano och ibland gitarr. Då vi vill vara ett tjejband kommer vi till hösten att försöka hitta tjejer som känner sig sugna på att vara med! 


Hitills har vi 17 färdia texter, och även några dikter. 13 av texterna har melodier och komp. Shawnee skriver texterna och Sania melodisätter dem och komponerar.


Låtar;

Belief (Every shade of the heart)

Desperation lies beneath the surface and longing under the stars

Closure

Killaway Time

Yeah, I'm a sixteen-timer

The end

Speculations of an upcoming torture scene

Closed Door

Angelica's song

Crying Candy Canes & Dreadful Diary Drains

Silent Sparkles / Reaching for the sky

1500 days

Paradox

Final lie

The Wrong Truth

Tonight, I understand

 Okay, you lost me


Genremässigt så vet vi inte riktigt vad vi ska säga, då vi har en bred stil och genren varierar väldigt mycket från låt till låt, och den enda influensen vi riktigt kan nämna är Evanescence.


Enjoy yourselves! No, not in that way! o.o


//Shawnee & Sania

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards